Duman - Rezil

ortada bir yanlış var,
yanlış yapan yanar.
arkasında sandık var,
deymesin akıncılar.

geri kaç, geri kaç..
oğlancık senin de başın yanar,
ortada bir yanlış var,
memleket uyurgezer.

aldırma geldik oyuna,
kandır beni, kandırsana,
rezil kandırsana.

ortada bir dergah var,
devrilir başın yarar.
arkasında tezgah var,
****************.(uygunsuz olduğu için silinmiştir)

geri kaç, geri kaç..
oğlancık senin de başın yanar,
ortada bir dergah var,
memleket uyurgezer.

aldırma geldik oyuna,
kandır beni, kandırsana,
rezil kandırsana..

ortada bir gerçek var,
gerçeği gören de var.
arkasında mercek var,
ve muhtelif sakıncalar.

geri kaç, geri kaç..
oğlan senin de başın yanar,
ortada bir gerçek var,
memleket uyurgezer.

aldırma geldik oyuna,
kandır beni, kandırsana,
rezil kandırsana..

75 Yorum "Duman - Rezil"

  1. arkasında tezgahlar,
    lemyelit ve leb yutar.

    İhlas suresiyle neden dalga geçme girişiminde bulunmuşlar ki

    pardon pardon

    bunlar "sanatçı" dimi herşeyi söler.

    buna bi cevap verilmesi şarttır.ne demek ya lem yelid ve lem yuledi sen kalkıp nasıl söleyebiliyosun lem yelid ve löp yutar diye ya.

    sanatçı bozuntuları.

    YanıtlaSil
  2. berbet cokkk saçma

    YanıtlaSil
  3. berbat çokk saçma rezil

    YanıtlaSil
  4. ömer faruk kardeşim sana katılıyorum, bu terbiyesizliktir..inanmayana saygı duyulduğu gibi inananlarada saygı duymasını bu terbiyesiz grup öğrenmelidir..

    YanıtlaSil
  5. "sarkının ismi gbi yapmışsınz şarkıyı bravo inanmıyosan suscksn abi"

    YanıtlaSil
  6. çok yazııkkkk......

    YanıtlaSil
  7. arkadaşlar Allah bizim göremediklerimizi gören duyamadıklarımızı işiten değil midir? er ya da geç Allah onların cezasını wermicek mi ? peygamber efendimize söz wermeseydi bir sürü kawimi yok ettiği gibi onları yok ederdi birden .... Allah şüphesiz ne yapıcanı gayet iyi bilendir

    YanıtlaSil
  8. e yuh yanı yaa gerçekten rezillik yani ayıp ya kndını bı halt sanıomş bu töbe töbe yaa hayrtt

    YanıtlaSil
  9. ya nasl allah ın ayetini değiştirebiliyorlar anlamadım.kullanmak zorunda mısınız kii .. öle bişi yoksa nie kullanıyosunuz o ayeti bi de değiştiriyorsnzz değiştrlmez ayetlerr..

    YanıtlaSil
  10. çok yanLış herşeye tepki gösteriLirde aLLahın ismiyLe sureLerLe duaLarLa daLga geçiLmesi çok yanLış birde bu grubu destekleyip aLbümünü satın aLıyoruz büyük yanLışı bizLer yapıyoruz;)!! tepkisiz kaLmayaLım herkes tepkisini göstersin;) ve ömer faruk arkadaşımız burda açık ve net bir şekiLde çok güzeL anLatmış.. bu şarkının okunmasını istemiyoruz!!..

    YanıtlaSil
  11. şarkının adı da kendileri gibi...

    YanıtlaSil
  12. ne kadar terbiyesizce bunların hiç bişiye saygısı yok bence toplumun buna tepkisi daha ağır olmalı kuran ayetlerini böle şeylere alet etmesinler...

    YanıtlaSil
  13. aptallar akılları sıra egolarını islam diniyle dalga geçerek tatmin ediyorlar. yazıklar olsun ya sanat tarafsızlık demekti önceden şimdi resmen rezillik oldu. şarkı adı gibi REZİL.

    YanıtlaSil
  14. dumanın bittiği yerdeyiz heralde...

    yazık oldu size dünyanızda bitti öbür dünyanızda

    YanıtlaSil
  15. Rabbimizin sabrının ne kadar büyük olduğunu biz bu şekilde görürken bizimde ne kadar aciz kullar olduğumuzun kanıtıdır bu. Müslüman bir ülkede bu şekilde kuran ayetleriyle dalga geçiliyoru bizde bu parçayı bu ülkede çalıp eğleniyorsak yazıklar olsun bizim gibi müslümanlara Allah bunun hesabını bu şarkıyı yazıp söyleyenlerden sorarken kesinlikle bizlerden de soracaktır. Ötelerde Rabbimize ne cevap vereceğiz. Eyvah bize

    YanıtlaSil
  16. yazıklar olsunnnnn:( gercekten REZİL bir şarkı....zaten biz müslüman alemi bu tür terbiyesızlre önem verrek onları bu hale getirdık...şimdi dinimizle dalga geçiyolar....hakkaten yazıklar olsun..ALLAH a havalesiniz İNŞALLAH DUMAN OLURSUNUZ..BU ALEMDE...

    YanıtlaSil
  17. lem yelid velem yüledin anlamı:O DOĞURMAMIŞ VE DOĞMAMIŞTIR.bu şarkıyı neye dayanarak müslüman bi ülkede söyleyebiliorsun.tepki verilmeyeceğini mi sandın.inançsız olabilrsin ama bu sana Allahın ayetleriyle dalga geçme hakkını vermez.herkes haddini bilsinn.

    YanıtlaSil
  18. Bunların hepsini Allah'a havale ediyorum. Kendiniz gibi bir rezil kepaze albüm çıkarmışsınız. Allah ayetinde diyor: Kur'an'ı kesinlikle biz indirdik; elbette onu yine biz koruyacağız...

    YanıtlaSil
  19. ömer kardeşim Allah senden razı olsun ne güzel söylemişsin...

    YanıtlaSil
  20. Size söylütorum bunu okuyun! Hepiniz islamın tüm şartlarını yerine mi getiriyorsunuz? Her şeyiniz yerinde mi? Hiç yalan sölemez misiziniz? Küfürde etmiyorsunuzdur kesin hiç(!) Hiç günah da işlememişsinizdir. Namazınızı kılıp farzları yerine getiriyorsunuz

    Böyle misiniz gerçekten?

    Eğer öyleyseniz istediğiniz gibi eleştirin bu şarkıyı.

    Ama kendiniz doğru olmadan başkasına dil uzatmaya kalkmayın.

    Ne kadar garip bir dünya da yaşıyoruz.
    Eleştirmeye gelince herkes gelir. Biri yanlış mı yapmış ona hemen ağza gelen sayılır.

    ÖNCE KENDİNİZİ ELEŞTİRİN.
    Başkasının yanlışı size düşmez. Satın almayın albümü dinlemeyin zaten kimseye zorla aldırmıyorlar.

    Onların günahı onlarındır, size ne bundan?
    Başkasını eleştirmek çok büyük bir günahtır. Bu işlemiyo sanırım size.

    YanıtlaSil
  21. avni kılıç29 Nisan 2009 23:59

    "Sizden kim (Seriate uymayan) bir kotu is gorurse onu eliyle duzeltsin, buna gucu yetmezse diliyle duzeltsin. Buna da gucu yetmezse kalbiyle bugzetsin. Bu sonuncusu ise imanin en zayip mertebesidir. "

    hadis'i şerif

    YanıtlaSil
  22. sizde onlara saygı duyun yaptıklarını destekliyorum demiyorum ama oda onların dusuncelerı begenmeyen dınlemez olur bıter herkes kendı ısıne baksın ıste:)

    YanıtlaSil
  23. şarkının sözlerini herkes algılamak istedii gibi algılar elbet ama biraz derin düşünür bu sığlıklardan vazgeçerseniz şarkı da halkın uyuduğundan bahsediyor dua okuyarak allahın ayetini kullanarak para yutanlardan sahte hocalardan insanları kandıranlardan bahsediyor biraz dikkat çekmek için ayeti kullanmışlar muhtemelen ama dikkati böyle çekiyor işte kimse uyanmıyor.. uyandırmak isteyenler suçlanıyor...

    YanıtlaSil
  24. BİR ERMENİ GEBERDİ BU ÜLKEDE İSTANBUL AYAKLANDI,TÜM GTV LER GAZETELER BAS BAS BAĞIRDI....ALLAHIN AYETİNİ DEĞİŞTİRDİLER KİMSEDE ÇIT YOK..NE TV. NE RADYO..NE GAZETE...BU MU YANİ MÜSLÜMANLIK..HANİ HAKKI SAVUNMAK...NE BİÇİM MÜSLÜMANIZ BİZ..

    YanıtlaSil
  25. arkadaşlar bilindiği üzere şeytan ateşten yaratıldı.ateşin olduğu yerdende dumanın çıkması çok normal.isimleri gibi birdumanın içinde kalırlarda parçanın ismi gibi rezil ve rüsva olurlar.

    YanıtlaSil
  26. eleştirel bi yaklaşım sergilediği için işine gelmeyen yanlış anlar.....

    YanıtlaSil
  27. ayrıca sami kardeşimi destekliyorum sonna kadar müthiş bi yazı kardesim HELAL!!!!!!

    YanıtlaSil
  28. bunu bazı arkadaslara cwp olarak yazıorm,kımse kımseye zorla tabı kı album aldıramaz asıl sorun ayetın degıstırılmesı rahatsızlıgımız bu,ayrıca elestırı yapmak neden günah olsun sonucta elestırı demek dusuncenı olumlu olumsuz karsıdakının bılmesı demek bundada bı sorun yok neden o kadar elestırmen var acaba hıc dusundu mu bunu söyeleyen arkadas?
    hos bı durum dııl herkes rahatca tepkısını dusuncesını söyleyebılır büyük bi yanlıs gercekten bunu yapmamalılardı tepkısız kalamayız!!

    YanıtlaSil
  29. yahu nerede küfür edüyo ben görmedim bakın dalga geçmiyorum gerçekten görmedim

    YanıtlaSil
  30. şarkı sözlerine bakınca bu sözlerin ayetle aley etmek değilde halkı kandıranları uyutanları dini alet ederek bi şeyler yapmaya çalıştıkları anlamıdaa çıkabiliyor ayrıca size şunu da belirtmek istiyorum bu tür insanları sanatçı sıfatına getiren insanlarımızA bi şeyler söylemek isterdim ama sözüm kar etmez onun için önce kendimize bakalımda sonra başkalarını eleştirelim desem daha kısa ve öz olur BİZ ÖYLE Bİ MİLETTİZ Kİ KENDİMİZİ DEĞİLDE BAŞLARINI ELEŞTİRMEYİ NE ÇOK SEWİYORUZ!!RABBİM HAKKIMIZDA HAYIRLI OLANI NASİP ETSİN İNŞ

    YanıtlaSil
  31. Şarkıya gelen tepkiden dolayı duman grubunun açıklaması…

    ‘İhlas Suresi ile alay ediyor’ denilen Duman üyesi, ‘Dinle dalga geçmek kimsenin haddine değil’ dedi



    Ünlü rock grubu Duman son albümündeki “Rezil” isimli şarkısında yer alan “lem yelid ve löp yutar” sözleri eleştiri konusu oldu. Bu sözlerle İhlas Suresi’ni suiistimal ettiği iddia edilen grup, “Haddimiz değil” diye açıklama yaptı.

    Türkiye’nin gözde rock gruplarından Duman, 4 yıl aradan sonra çıkarttığı albüm islami kesimde tepki gördü. Albümde yer alan “Rezil” adlı şarkının bir satırında geçen “lem yelid ve löp yutar” sözleri tartışma yarattı. Bazı kesimler bu sözlerle İhlas Suresi’nin suistimal edildiğini iddia ederek internet sitelerinde Duman’ı topa tuttu. Protestoların gittikçe artması üzerine Duman, İslami kesimin önde gelen gazetelerinden Zaman’a konuştu. Grubun solisti Kaan Tangöze, kendilerini şöyle savundu:

    “Şarkıda eleştirdiğimiz şey dinin suistimal edilmesi. İnternetteki formlarda ’İhlas Sûresi’yle dalga geçiyor lar’ diye alakasız konulara değinmişler. Kimsenin haddine düşmez insanın dini ve inancıyla dalga geçmek. İhlas Sûresi, çok da güzel bir ayet. Sade ve en güzel ayetlerden bir tanesi. Biz değerini bilmeden, farkında olmadan bir şeyler yapmıyoruz. Din adamı gönülden inanarak, iyilik ve güzellik içindeyse biz de onunla beraberiz. Ama bunu söyleyip üstüne de bundan çıkar sağlıyorsa onun karşısındayız. Teknik bir detay var şarkıda ’Lem Yelid’in arkasından gelen ’löp yutar’ ifadesi tezgâhın fiili. Yani dörtlüğe bakarsanız, son iki dizede yıkılan dergâh, löp yutan tezgâhtır. Lem Yelid’le kesinlikle bağlantılı değildir. Lem Yelid’i deforme etmek kimsenin haddine değil, bizim de haddimize değil.”

    YanıtlaSil
  32. hadi o sahte din adamlarina laf atmak istemisler...müslümanlarin ortak dilini anlamini bilmeden ve ekleme yaparak sarkida kullanmakda ne demek..!!!!!

    Bu sekilde, boyle saf aciklamalara inanan ´ileri´ zekali insanlar kendi kendilerine yeni icaadlarda bulunacaklar. madem sanatci olcan insanlara bu sekilde yol gösterme....

    türklügümle gurur duyuyorum ama bizim kadar sazan millet baska yerde yok

    YanıtlaSil
  33. böyle bir rezlliğe müslüman bir ülkede bence çok daha fazla tepki verilmesi lazım.Mesela en çok izlenen tv kanallarında haber olması gb.ama nerde..

    YanıtlaSil
  34. adamlar burda dini suistimal edenlerden, dini kullanıp onun üzerinden prim yapanlardan bahsediolar.. şarkıyı dikkatlice dinlemeden derinine inmeden yorum yapıyosunuz..
    arkadaşlar sanırım siz bilmiyosunuz ama dumanın şarkıları tek sefer dinlenip hakkında yorum yapılıcak yüzeysel "oynama şıkıdım şıkıdım" parçaları olmuyo hiçbizaman!!.. bi kaç kere dinleyip yorumladığınızda anlayabiliyosunuz ki grubun elemanları da açıklamalarını yapmışlardır.. onların sözü bu devletin başındakilere, onların yalakalarına ve diğer tüm din üzerinden sadece kendi çıkarları doğrultusunda yararlananlara!!
    o yüzden ağzınıza geleni söylemeden önce 1 kaç kere daha düşünün.. he albümü almak istemeyen almaz, dinlemek istemeyen dinlemez kimseye zorla bi yaptırım da uygulanmaz orası ayrı..

    YanıtlaSil
  35. Eğer dua ile ise bu sözleriniz duman grubu size yazıklar olsun dikkat etmelidir bu sözlere dua sözünden dalga geçermiş gibi şarkı olamaz ayıp eğer deilse orasını biz bilemeyiz ALLAH bilir

    YanıtlaSil
  36. Allahın kelamı hiç bi şarkıya alet edilemez bence bunun farkında değilsin sen.anlamı ne kadar derin olursa olsun hiç bir şekilde kulalnmaması gerekir...sen bunun farkında değilsin galiba tutmus daha savunuyorsun yazık

    YanıtlaSil
  37. Sizden kim (Seriate uymayan) bir kotu is gorurse onu eliyle duzeltsin, buna gucu yetmezse diliyle duzeltsin. Buna da gucu yetmezse kalbiyle bugzetsin. Bu sonuncusu ise imanin en zayip mertebesidir. ”
    senin bu hadisten haberin yok heralde.eleştirmiyoruz basbaya karçı çıkıyoruz war mı itirazı olan ..

    YanıtlaSil
  38. tabi ki ki.mse mükemmel değil tabi ki hatalarımız bizim de günahlarımız var..böyle olması yanlış yapılan şylere sessiz kalacağımız anlamına gelmiyor .bunu nasıl savunabiliyorsunuz .iyi o zaman herkes sussun tepkisiz kalsın böyle önüne gelen rezil işler yapsın olur mu öyle şey.
    tepkini vereceksin konuşacaksın ,hadiste dediği gibi işi düzeltmeye çalışacaksın .inanıyormusun ki tepkiler olmasaydı bu şarkıcılar çıkıp düzeltme yapacaklardı.
    ne olursa olsun amaçları ,böyle ALLAH IN AYETLERİYLE şarkı yapılmaz ,haddini bilsin herkes ,saipsz mi sandınız dini.
    bir şey anlatmak istiyorsan dengeyi kaybetmeden anlat .Müslüman bir ülkede ne kadar da rahat davranabiliyorlar ,yazıklar olsun

    YanıtlaSil
  39. hakan kardesim,bu vatandasın sarkısına koydugu dua degil ayettir ki ayetlerde allah c.c. tarafından belirtilmistir.biz müslümanlar ki hehangi bir ayeti abdestsiz okumuyoruz da bu zavallı nasıl olurda o nun sözlerini degistirerek kullanabiliyor.tavizler tavizleri doguruyor.biz daha gaflet uykusundan uyanmadıkca daha bunun gibiler cok cıkar.AYAKLARI SİŞİNCEYE KADAR NAMAZ KILAN PEYGAMBERİN,GÖZLERİ SİSNCEYE KADAR UYUYAN ÜMMETİYİZ

    YanıtlaSil
  40. gözde sana söylüyorum nasıl bundan bizene hepimiz bundan sorumluyuz ve öbür tarafta her birimize bunun hesabı ayrı ayrı sorulacak bildiğimiz şeyleri hepimiz anlatmakla mükellefiz eger buna susarsak ki susmak ta ortaklıktır göz yummuş olucaz böle şeyler yüzünden artık buyuk yanlışlar bile insanlara normal ve çok cazip gelmeye başladı ne olursa olsun kesinlikle ne sebeple olursa olsun bunu yapmamalıydılar haksızmıyım

    YanıtlaSil
  41. Lem yelid ve lem yuled:o doğmamış ve doğurmamıştır
    Bu Allah'ı anlatan Allah'ın kendi ayetidir
    Lem yelid ve löp yutar:o doğmamış ve löp yutar(haşa)
    Bunlar hem ayeti hemde Allah'ın sıfatını değiştirmiş oluyorlar.Ayrıca tamam madem dini suistimal eden adamın löp yuttuğunu anlatmak istiyorsun,Lem yelid i oraya niye koyuyorsun..?Anlatacaksan adam gibi anlat.O ayeti cümlenin içine alman gerekmiyordu.

    YanıtlaSil
  42. sizin asıl dalaverelere tepkiniz olmaz ole bi grubun bi lafına ters donersiniz dinsizim diyenden diğil hocayım diyenden korkun be eğer çok koyuyorsa İRAN sizi bekliyor şeriatçilerle yaşayınn!!!!!

    YanıtlaSil
  43. Burada niyete filan bakılmaz yok eleştiriymiş yok başka bişeymiş Yapılan şeyin iğrençliği ortada Adamlar resmen ayetle dalga geçiyor Karikatür olayıyla aynı iğrençlikte!
    Onlarda dine ve inananlara saygı duymuyordu Duman da

    Ayrıca eleştiride sanattır ama müzik eleştiri sanatı değildir Ha elbette toplumun aynası olmalı ama belli bi kesimin değil Albüme bide tuttuğu takımla ilgili şarkı koysaymış tam olcakmış

    Ancak Irak savaşı ya da Filistin katliamı gibi herkes tarafından kabul edilen meselelere vurdurma,kızma,isyan edebilir Duman evrenselliğini tamamen yitirdi zaten şimdi de sanatçı kimliğini yitiriyor Geçmiş olsun harika bi gruptu çok fena bayılıyordum Muhteşem şarkılar yaptılar ama sanatçı olmayı başaramadılar
    Nasıl karikatür olayında ÖZÜR beklemişsek bunda da beklemeliyiz Burada insanlar ve dinleri küçümsenmiştir
    Belki bende dumankolğim ama bu konuyu MAHKEMElere taşımalıyız Herkesi hakkını aramaya ve BOYKOTA çağırıyorum
    Duman konserlerine gitmeyelim zaten kimse albüm almıyo artık alcaksa duman albümü almasın
    Bu ülke için şarkı yapmıyorlarsa, sanat yapmıyorlarsa parayı da başka biyerden kazansınlar
    Madem belli bi kesim (çok küçük "azcık") için şarkı yapıyorlar ki Türkiye'nin yüzde 99'u müslüman, kendi kendilerine çalsınlar oynasınlar

    (Dumanın "hayatı yaşa" diye de bi şarkısı vardı)

    YanıtlaSil
  44. hasan aslanoğlu4 Mayıs 2009 22:39

    Duman'ın yeni albümündeki Rezil parçası İhlas süresindeki 'lem yelid velem yuled' ayetiyle 'lem yelid ve löp yutar' şeklinde dalga geçiyor. Lütfen tepkisiz kalmayalım bu mesaji herkese atarak bu 'rezilliği' duyuralım. Allah ahirette 'Ey kulum kitabımla dalga geçildi sen duyarsız kaldın' demesin...

    YanıtlaSil
  45. ARKADASLAR... OKUDUM HERKESIN YORUMUNU BENCE BU GRUBU DESTEKLEYENLER ŞUNU HİÇ DÜŞÜNMEMİŞ.. EWET BELKİ DİNİ KÖTÜYE KULLANANLARI ELEŞTİRMEK İÇİN BU ŞARKI YAZILMIS OLABİLİR AMA İHLAS SURESEİNİN TAM DA O DEĞİŞTİRİLEN KISMINI KUR AN I KERİM DEN BAKTIGIMIZ DA ''ALLAH(C.C) DOĞMAMIS VE DOGRULAMISTIR..'' İFADESİNİ GÖRÜRÜZ SÖYLER MİSNİZ BİZİM ALLAH A OLAN TESLMİYETİMİZİN BİR GERCEGİ OLAN BU ANLAMI TASIYAN BU SUREYİ HANGİ AKILLA BASINI SONUNU DEĞİŞİTİRP TE BİDE GÜNÜMÜMÜZÜN ZİBİDİ ŞARKILARINA KOYABİLİOLAR SÖLEYIN EGER BUNA MANTIKLI Bİ ACIKALMA GETİRİN BENDE YEMİN LE DUMANIN BÜTÜN CD LERİNİ ALAYIM OK HADİ BAKALIM HODRİ MEYDAN !!!! REZİLLER!!!!

    YanıtlaSil
  46. MERVE ÇAKICI5 Mayıs 2009 15:53

    KÜBRA DİE İSİM YAZAN ARKADAS BİZ MÜSLÜMAN Bİ ÜLKEYİZ OK ÖNCELİKLE BUNU UNUTMA HER NE KADAR LAİKLİKLE YÖNETİLEN ((SÖZDE LAİKLİK ÇÜNKÜ KAPALILARIN BÜTÜN HAKLARINI ELİNDEN ALAN Bİ ÜLKEYİZ AMA )) Bİ ÜLKE OLSAKTA EGER BU DURUMLARA TEPKİSİZ KALIRSAK BUNU KULLANACAK OLANLAR EN BASTADA TÜRKİYE Yİ BÖLMEYE ÇALISANLAR OLACAKTIR.. BAKINIZ Kİ İNCİL TEVRAT VS GÖNDERİLEN KİTAPLAR GÜNÜMÜZE KADAR ONLARA İNANAN İNSANLAR TARAFINDAN DEĞİŞTİRİLİP NASIL ALAY EDİLDİ VE ARTIK O DİNLER GEÇERSİZ SAYIILIYOR. EGER KUR AN I KERİM İDE BÖLE YAPARLARSA ALLAH INI GAZABINDAN ASLA KURTULAMAYIZ BİZİM DİNİMİZ SON DİN VE BÜTÜN DÜNYADA GECERLİ BİR DİNDİR SEN BURDA TUTUP TA GİDİN İRAN DA YASAYIN DİYEMEZSIN BU ÜLKEDE NASILKİ ATEİSTLERDE YASIOSA MÜSLÜMANLARINDA YASAMAK EN DOGAL HAKKIDIR SEN KİMİN ÜLKESİNDEN KİMİ KOVUYORSUN EGER SEN MÜZLÜMANLARIN KİTABINI RABBİ NİN KELAMINI KORUMASINI GÖRMEYE DAYANMIOSAN SEN DEFOL GİT AMERİKA GİBİ BİR PİSLİK SEHİRDE YASA DA GÖR GÜNÜNÜ OK SANA BASKA BİŞİ DİYEMİYORUM YAZDIKLARINI GÖRÜNCE CAHİL BİRİ OLDUGUN BELLİ ÖNCE OKU!!! DİNİMİZİN İLK EMRİNİ YERİNE GETİR SONRA KONUS BURDAN AYRICA SENİN HANGİ DİNDEN OLDUGUNUIDA MERAK ETTİM CVP VERİRSEN İİ OLUR ...???

    YanıtlaSil
  47. kesinlikle size katılıyorum.yorum yazacaktım böyle fakat sizin yorumunuzu okudum ve bana diyecek fazla bir şey kalmamış.teşekkürler...

    YanıtlaSil
  48. arkadaşlar nerde yaşadığımızı niye bu dünyada var olduğumuzu ve nereye gideceğimizi unutmuş gibiyiz. biz türk'üz ve yüzde 99 unu müslümanların olusturduğu bir ülkede yaşıyoruz m. kemal'in ve nice askerlerin anaların babaların vs.. vesilesiyle ve en önemlisi ALLAHın izniyle kazanıldı o savaşlar ve kuruldu bu ülke başka sitelerde de okuduğum yorumlara göre görebiliyorum ki bugün kahrolsun pkk die bağırdığımız teröristlerin oyununa düşmüşüz sadece teröristler değil bunları yapanlar emin olun. siz sanıyor musunuz ki istanbul'un fethini unuttular siz sanıyormusunuz ki biim her zmn görüşlerimizi bangır bangır bağıracağımız bir ülkemiz olacak eğer böyle devam ederse bölüneceğiz malesef.lütfen biz yeni nesil artık sağcı solcu diye bolunmeyelım tek bir yürek olup dağlarda ölen sehitlerimizin kanını yerde bırakmayalım. bu şarkıya gelince belki o grubun aklında başka fikirler var bunu kimse anlayamaz ama ortada hiç hoş olmayan bi durum var. ne olursa olsun ALLAH'ın mubarek bır sozu boylesıne ışlenmemeliydı bir özur beklıyoruz tabıı yetecekse ama bu bızım en dogal hakkımız.

    YanıtlaSil
  49. avni kılıç9 Mayıs 2009 02:06

    Gözde diyor ki:
    29 Nisan 2009, 20:06
    Size söylütorum bunu okuyun! Hepiniz islamın tüm şartlarını yerine mi getiriyorsunuz? Her şeyiniz yerinde mi? Hiç yalan sölemez misiziniz? Küfürde etmiyorsunuzdur kesin hiç(!) Hiç günah da işlememişsinizdir. Namazınızı kılıp farzları yerine getiriyorsunuz

    Böyle misiniz gerçekten?

    Eğer öyleyseniz istediğiniz gibi eleştirin bu şarkıyı.

    Ama kendiniz doğru olmadan başkasına dil uzatmaya kalkmayın.

    Ne kadar garip bir dünya da yaşıyoruz.
    Eleştirmeye gelince herkes gelir. Biri yanlış mı yapmış ona hemen ağza gelen sayılır.

    ÖNCE KENDİNİZİ ELEŞTİRİN.
    Başkasının yanlışı size düşmez. Satın almayın albümü dinlemeyin zaten kimseye zorla aldırmıyorlar.

    Onların günahı onlarındır, size ne bundan?
    Başkasını eleştirmek çok büyük bir günahtır. Bu işlemiyo sanırım size.



    GÖZDE KARDEŞ,bu dediklerin biz islamın şartını hepsini yerine getirmiyo olabilir ama yok saymıyoruz.....ve haşaaaa bizi yaratan,Ve Rızıklandıran Allah'ın Gönderdiği Ayetle Dalga Geçme Terbiyesizliğinde Bulunmuyoruz .... Zaten Bulunmayanlarda Tepkisini gösteren kişilerdir .....Herkezin günahını ve sevabını Allah bilir.....Ama Bunların Ve bunları Destekleyenlerin Yaptıkları Ortada .....(ALLAH AHİRETTE "EY KULUM,KİTABIMLA DALGA GEÇİLDİ SEN DUYARSIZ KALDIN "DERSE CEVABIMIZ NE OLUR....

    YanıtlaSil
  50. öncelikle herkese selamunaleyküm.
    gözde kardeşimiz demişki sizler çokmu düzgünsünüz diye. tamam bu bi gerçektir hiç kimsenin bi mükemmelliği söz konusu değildir ki mükemmellik yaratacı sıfatına sahip olan Allah'a mahsustur. hiç birimiz dört dörtlük değiliz diede susmamız gerekiosa bu ülkede hiç bi kesimin konuşmaya hakkı yok o zmn. hee bu arada konuşmak eleştirmek fikrini söylemek için mükemmel olmak gerekiomuş yha duman mükemmelliği yakalamış sağa sola küfür edip bi köşede dumanlanıp kendinden geçmek yha mükemmellik ondan istediğini eleştirmeye hakkı warmış gözde kardeşimiz öle dio önce mükemmel olun öle eleştirin bunu sölerken hiç düşünmednmi gözde bu sözlerinle sawunduğun duman'ı en içlerinden yaralıyacağını duman mükemmel hiç çalmamış çırpmamış bu milletin duygularını sömürmemiş insanları doğru yoldan Allah c.c. yolundan alıkoymamış zıkkımlanmamış bi köşede sızıp kalmamışki mükemmelliği yakalamış we gözdenin deyimiyle mükemmel olduğu için eleştiri hakkınıda kendinde görmüş... ne diim Allah hidayet wersin kimseye lanet etmek ii bişe deil hatta dinimizde yasaktır peygamber efendimizin o mubarek suratında taif'te taş atanlara o mubarek surata tükürenlere bile peygamberimiz alemlere rahmet olarak gönderilen peygamberimiz merhamet abidesi peygamberimiz lanet etmemiştir we ona sen iste dağları onların başına geçirelim resulullah dien cebraile hayıt Allah onlara hidayet wersin inş demiştir. bende şimdi bunlara lenet etmiorum Allah bunlara hidayet ihsan eylesin inş haklarında hayırlısı olsun inş tövbe edip Allah'ın merhametine sığınıp doğru yolu bulurlar (amin).

    YanıtlaSil
  51. küpra sana sesleniyorum senin bana annen kardeşlerine bir şeyler olsa senin cenazeni kim kaldırır acaba düşünüyorum bilmem ki senin dinin yokmu

    YanıtlaSil
  52. MEHTAP DAMAR HALICI15 Mayıs 2009 13:13

    herkes istediğine inanabilir ama istediğine istediği gibi laf atamaz.bir müslüman olarak yapılan bu saygısızlığı kınıyor ve bu şarkıcıların yada şarkı söylemeye çalışan kişilerin yaptıkları yanlışı en kısa zamanda farketmelerini diliyorum. çünkü farkettiklerinde belki de çok geç olacak....

    YanıtlaSil
  53. hayal kirikligina ugradim resmen

    YanıtlaSil
  54. filistinlidost24 Mayıs 2009 03:46

    zannediyorlar ki onlar bu dünyada vur patlasın çal oynasın sonra hop mezara konulacağız.cesedimiz toprak olup çürüyecek hiç bir şekilde yaptıklarımızdan hesaba çekilmeyeceğiz.yanlış yoldasınız ama dinleyen kim zamanı geldiğinde anlayacaklar ama iş işten geçmiş olacak.haberiin ola yol yakınken tövbe edin.

    YanıtlaSil
  55. merveeee ben enver atodan okul nası gdio yaa zormu diş hekimliği :D

    YanıtlaSil
  56. Resmen şoklardayımm ...

    YanıtlaSil
  57. süper Bi şarkı öLdüm biTtmm. .:)
    süperr öTe bişiy ya xD

    YanıtlaSil
  58. s.a kardesler yazdiklariniz cok dogru bu dünyada DIN'ler vardir ve tabi bu Din'lere inananlar. Bizler elh. Islam dinine inaniyoruz ve rehberimiz Kuran-i Kerim'me göre yasamaya calisiyorz. Herkezin kendi dinine sahib ciktigi gibi bizde kendi dnimize sahib cikiyoruz.Rabbimizin ayetinle dalga gecermiscesine sarki yazanlar bilmiyorum hangi zihniyet sahibler.Egerki böylesine igrenc sarki korkusuzca besteliye biliyorsalar kendilerni ne saniyorlar anlamiyorum. Simdi burda onlar soruyorum "sizler ölümsüz müsünüz ki böyle sarki besteliyorsunuz. sizlerKefene sarilip, Allah'hin huzruna cikip hesap vermicekmisiniz ki bu davrnista bulunuyorsunuz??????????????????" Rabbim sizi islah etsin.O öyle Rab dir ki hic bir hareketi ödüllendirmeden veya cezalandirmadan birakmaz.Hekeze hak ettiyini verir.Inaniyorum ki DUMAN da er yada gec ama bu dünyada ama Ahirette davranisin karsiligini alicakdir.
    benim diyeceklerim bukadar arkadaslar
    SA VR VB

    YanıtlaSil
  59. Yha.. Bu tür insanLarın şarkısıNı dinLemiceKsin.. yha..

    YanıtlaSil
  60. Bunu burda cevap yada yorum yazmış bazı arkadaşlara yazıyorum. Evet kimse kimseye bir şey yapmaya zorlayamaz. Ama her toplumda kutsal sayılan değerler ve inançlar vardır. Benim kutsalım dini inancımdır. İslam dinidir. Şimdi birileri bu dinin temel kaynağı olan Kuran-ı Kerimden bir ayeti alıyor ve gözümün içine bakaraktan bunu şarkı dediği bir sözün içine dalga geçeretten koyuyor. Ben günahkar olabilir, hatalarım olabilir,ibadetlerimi tam yapamıyor olabilirim.elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum. Ama şu varki ben günahlarıma karşılık rabbimin merhametine sığınırım çünkü tek baki dayanak ve sonsuz merhamet sahibi odur. şimdi ben Fahri Kainat efendimizin, yapılan bir yanlışa yada zalimliğe karşı elinizle önleyin, olmazsa dilinizle kınayın o da olmazsa kalbinizle buğzedin diye söylediği hadisi şerifi duyduktan sonra benim günahım var deyip bişey yapmayacağım. Kusura bakmayın ama eşitlikçi , demokrat olmakla pısırıklığı sinmişli ve midesi geniş olmayı karıştırmayalım.Ben bunu kımamazsan yarın bu ve buna benzer zihniyette kişler daha nice rezillikleri gözümüze bakaraktan yapacak cesareti bulurlar. Kınayalım protesto edelim. Ben şunu da demiyorum asalım keselim öldürelim. Bu da olmaz. Hz Ömer bile kendisi vefat edinceye kadar kendisini hançerleyene iyi muamele yapılmasını ve öldükten sonra hükmün yerine getirlmesini vasiyet etmiştir. Arkadaşlardan rica ediyorum bilmiyorlarsa o zaman yorum yapmak yerine sükut etmeleri daha hayırlıdır. Ama biliyorlarsa yerinde söylemeleri hayırlıdır.BEn bu zihniyyeten insanlara şunu diyorum.Allahın rahmeti geniştir.Eger hatalarını anlarlar ve pişman olurlarsa Allahım hidayet nasip etsin yok azgınlıklarında ısrar edecek olurlarsa Rabbimin bir diğer adı da Kahhar'dır.Rabbim Kahhar Adıyla Kahr-ı perişan etsin.Esselamün aleyküm.

    YanıtlaSil
  61. allahın sözleriyle bu şekilde dalga geçip alay eden insanlar yaratanın allah olduğunu unutup evrime inanan insanlardır.demekki bu dünyada ot gibi yerden bitip ot gibi yaşayan insanlardır.halbuki biraz inançlı olup düzgün yaşamayı seçselerdi bunlara ot yerine insan diyebilirdik.(sana tavsiyemiz vakit geçmeden tövbe kapısına yönel ALLAH ın merhameti o kadar bolki senin gibileri bile affeder).

    YanıtlaSil
  62. büyük bir saygısızlık yapılmış insan inanmasa bile hiç degilse dini değerlere,inananlara saygısı olmalı bunu diyorum çünkü inanan insan diniyle, değerleriyle dalga geçmez biz dalga geçmedik diyorlar bide. Bu dalga geçmek alaya almak değilde nedir şarkıda, eleştirmek istediklerini başka sözler kullanarakda eleştirebilirlerdi;Yüce ALLAH'IN ayetini şarkı sözü olarak kullanıpta degil.ey müslümanlar uyanık olalım dinimizle dalga geçilmesine müsade etmeyelim yarın ahirette yüceAllahın huzuruna çıktığımızda ey kulum kitabımla dalga geçildi buna karşılık sen neyaptın diye sorduğunda buna cevap verebilelim

    YanıtlaSil
  63. Benim cogu söylemek istedigim seyleri zaten arkadaslar yazmislar , ben DUMAN grubuna sesleniyorum.

    Hatasiz kul olmaz!!!!!

    Hatanizi düzeltin , sayet yasadiginiz ülkede , bu konuya bizim gibi, sizi normal elestirecek insanlardan öte , diger fanatik olan arkadaslar da yasiyor.!!
    Ben fanatik olan ARKADASLARA DA sesleniyorum........

    Arkadaslar, bazin insanlar yasarken kurus etmezken cansiz bedenleri adam yerine sayiliyor.Biz gaflete düsmeyelim , onlarin cezasini ALLAH versin.

    Bence DUMAN grubu kendilerini bu sekilde gündem konusu yapmak istemisler.YANLIS BIR YOL

    YanıtlaSil
  64. said kardeş allah için öyle güzel özetlemiş anlatmışınki konuyu..allah senden razı olsun..konuda budur ..olayda budur ..özet de budur..
    haksızlık karşısında susan bizden değildir ( müslüman deildir..)

    bende duman dinlerim..bir çok parçasını severim takipçisiyim..burda söz konusu olan sanat değil..tartışılan sanat değil demokratik bir görüş değil..burda ki mesele müslüman toplumun kutsal kıldıkları değerlerin hiçe sayılıp dalga konusu olması..
    susmayınn..susup kalmayın!!!!
    burada tepkisini dile getirmeyenlere sesleniyorum..umursamazsanız..benim söylüceklerimde burdaki arkadasların yazdıkları ile aynı zaten deyip susarsanız..yanılmış olabilirsiniz???kim bilir dimi..
    her hayır sanılanda bir şer..şer sanılanda bir hayır olabilir..
    bu belkide kutsal kitabımıza olan saygımızın müslümanlık aleminde pekişmesi için ir vesiledir..yada dinini bütünüyle yaşayamasakta burda sesimizi duyurup allah katında makbul bir sevaba nail olucaz belkide..
    Allah bunlarada aynı düşünceye sahip olanlarada hidayet ihsan eylesin haklarında hayırlısı olsun tövbe edip Allah’ın merhametine sığınıp doğru yolu bulsunlar İNŞALLAH (amin..................)

    YanıtlaSil
  65. Sitede yorum yapan tüm arkadafllar› Elaz›€'dan sevgi ve sayg› ile selaml›yorum. Herkesin düflüncesi yorumu kendine. Ancak dimize kitab›m›za karfl› yap›lan gizli yada alanen bu tür olaylara sessiz kalmak mümkün de€il. Burada belli bir kesimin dinledi€i, çok ta önem arz etmeyen 'UDMAN' ad›nda bir gurup var. Bu grubun söyledi€i' REZ‹L' flark›s›n›n içerisinde ise kutsal kitab›m›zda yer alan ‹hlas Suresi ile HAfiA dalga geçilmifl bir söz var. Ben bu sözü söylemeye dahi imtina ediyorum. Ne üdü€ü berilsiz bir grup yüzde 99'u MÜSLÜMAN olan bir ülke bir albüm yap›yor, ‹hlas Suresi'ni kullanarak söz yaz›yor ve dalga geçiyor. B‹R‹LER‹ ‹LE 'fiARKIYI ‹Y‹ OKUYUP ANAL‹Z ETMEK' gerekiyor diye yorum yap›yor. Arkadafllar Allah insana ak›l vermifl. Görünen köy k›lavuz ester mi? (hay›r istemez) Bu nedenle dinimize ve kitab›m›za el, dil uzatan her kim olursa olsun toplum olarak en sert tepkiyi ortaya koymal› ve o insanlar› tenkit etmeliyiz. Duman'›n yapt›€› çok büyük bir hatad›r.

    YanıtlaSil
  66. ÇOK SAÇMA BİR ŞARKI BU KADAR DA OLMAZ YANİ HİÇ Mİ SAYGI KALMADI

    YanıtlaSil
  67. Bu kadar da olmaz..
    Şarkı falan değil resmen dalga geçiliyo.
    Dinlmiceksin işte.

    YanıtlaSil
  68. dün okuduğum yorumlarda bir arkadaş
    hangimiz dini vecibelerini tama anlamıyla yerine getiriyor ki getirenler ama tam anlamıyla gtirenlerin eleştirmeye hakkı var getirmeyenlerde önce kendini eleştirsin
    anlamına gelen bir yorum yollamıştı. aslında yerden göğe kadar haklı ANCAK bu şarkı ve yorumlar duman grubunun dini vecibelerini yerine getirip getirmemesiyle alakalı değil.biz yerine getirelim getirmeyelim dinimizle alay etmiyor küfür etmiyoruz.konu burada duman gurubunun küfüre ve hakarete denk gelen yorumu.ben müslümanım ve evet her şartını yerine getirmiyorum ama bu şekilde de dinimin aşağlanmasına izin vermem kimsede vermemeli bence

    YanıtlaSil
  69. Burda konu. Ayetteki kelimeleri alıp şarkı sözüne eklemesi. Bunun neyini anlayışla karşılıyorsunuz yahu? Adamın algılaması o kadar özentiki halen şarkıdaki anlamı anlamamışsınız diyor.! Yahu sen ordaki sözün ayette geçtiğini bilmiyormusun? Sen ayeti çalıkuşu romanından bir cümle mi zannettin :D Gerçi çok belli. Gözlerinizin kör, kulaklarınızın sağır, beyninizin ve kalbinizin özentilikten kendi müslümanlığını göremiycek, duyamıyacak, algılayamıyacak kadar körerdiğini..! Bırakın avrupa özenti ayaklarını bırakın modernize adı altında bu tür dine, dile, ırka, hakeretler yapmayı. İnsan olun müslümanız diyorsanız müslümanlığınızı yaşayın yaşatın.!

    YanıtlaSil
  70. Şarkıdan anlamak için ileri görüşlü olmak lazım bana kalsaydı bende Allah ın kelamını sözlerini şarkıda kullanmazdım ama rezil diye atıfta bulundukları kişiler belli kaldı ki duman grubunun tanınmak için böyle rezilce bir reklama ihtiyaçları olamaz olmazda. bu şekilde düşünmeyin bu devirde iman ve para kimde ne kadar mevcut bilinmez ayetin sözlerini şarkıya koymasalar süper ötesi bir şarkı olacak ama biraz cüretkar davranıp koymuşlar bu onlarla allah arasındaki bir mevzudur sen bir şarkı yaptığında koymazsın albümüne olur biter . Duman grubunu 10 senedir dinliyorum ve bilim ve ilim adına bildikleri felsefe ortadadır. bir cat stevans bir anelka bir murat yılmaz yıldırım nasıl aradığı ışığın izinde yürüyüp bulmuşsa yolunu duman grubuda bulmak için uğraş veriyor ve bence gayet iyi yoldalar .. o yüzden demem o ki kendinizi sinir etmeyin arkadaşlar müslümanlık genişliktir ferahlıktır , sabırdır, anlayıştır biraz sakin olalım ...

    YanıtlaSil
  71. bilmeden görmeden konuşan arkadaşlar nasıl cahil bir zihnine sahipsiniz asıl size günah oluyor hakaret ettiğiniz için duman grubu sözlerinde din üzerinden geçinenlere ve yürütülenlere alay ediyor bunu göremeyecek kadar cahilsiniz.birde kendinizi dini savunuyor sanıyorsunuz böyle bir milletin içindeyiz işte gerçekleri göremeyecek kadar aciz bir zihne sahibiz. inşallah bir daha 2 kere düşünürüz insanlara hakaret etmeden önce.

    YanıtlaSil
  72. Ya tartışmaya bile gerek yok. Sagopa Kajmer 2010 yılında çıkardığı Bendeki Sen albümündeki Tadı Yok şarkısında gereken cevabı Duman grubuna vermiştir.

    YanıtlaSil
  73. duman dikkatleri üzerine almaya çalışmış neyse biz susalım allah affetsin

    YanıtlaSil
  74. Duman bununla ilgili bir açıklama yapmadı mı bu konuda bilgisi olan var mı 7-8 yıldır bu grubu dinliyorum resmen hayal kırıklılığına uğradım

    YanıtlaSil

Sagopa Kajmer Şarkı Sözleri

Hit Şarkı Sözleri